Tworzymy przestrzeń
dla całej rodziny

Z myślą o rodzinie – wspieramy, rozumiemy, towarzyszymy
Sięgnij po pomoc

Dlaczego my?

Czym się wyróżniamy?

 

Nasze miejsce powstało z potrzeby stworzenia przestrzeni, która kompleksowo wspiera dzieci, nastolatków i ich rodziny. Zespół tworzą doświadczeni specjaliści – psycholodzy, psychoterapeuci dzieci, młodzieży i osób dorosłych, diagności oraz psychiatra – którzy zdobywali wiedzę i umiejętności na najlepszych uczelniach oraz podczas licznych staży klinicznych i terapeutycznych.

Każdy z nas przez lata pracował w różnych ośrodkach, poradniach i szpitalach, ucząc się od siebie nawzajem i od rodzin, które spotykaliśmy. To doświadczenie pozwoliło nam stworzyć miejsce, które naprawdę odpowiada na złożone potrzeby naszych pacjentów.

Wierzymy, że skuteczna pomoc to nie tylko wsparcie indywidualne, ale też grupowe – dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów. Dlatego prowadzimy zarówno psychoterapię indywidualną, jak i grupy rozwojowe, treningi umiejętności społecznych, grupy wsparcia dla rodziców oraz warsztaty psychoedukacyjne.

Co oferujemy?

  • konsultacje psychologiczne i psychoterapię dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych,
  • diagnozy psychologiczne i funkcjonalne (w tym diagnozę ADHD),
  • terapię uzależnień,
  • konsultacje psychiatryczne oraz współpracę z psychiatrą,
  • szkolenia, warsztaty i spotkania psychoedukacyjne dla rodziców i profesjonalistów.

Pracujemy zespołowo – regularnie omawiamy sytuacje naszych pacjentów, szukamy najlepszych możliwych rozwiązań i wspieramy się wzajemnie w działaniach terapeutycznych. 

Dzięki temu możemy objąć opieką nie tylko dziecko, ale całą rodzinę – tam, gdzie to potrzebne.

Nasze sale są przyjazne dzieciom i dostosowane do ich potrzeb. Mamy dwie przestrzenie przeznaczone do pracy indywidualnej z dziećmi oraz osobną salę do pracy rodzinnej i spotkań grupowych.

Prowadzimy także szkolenia i warsztaty – zarówno dla rodziców, jak i dla specjalistów. Zachęcamy do śledzenia aktualności na naszej stronie – tam pojawiają się informacje o bieżących wydarzeniach i nowej ofercie.

Zapraszamy do miejsca, które zostało stworzone z troski, doświadczenia i prawdziwego zaangażowania.

Często zadawane pytania

FAQ

Pierwsze spotkanie z psychologiem dziecięcym to ważny krok – zarówno dla rodziców, jak i dla dziecka. To naturalne, że mogą pojawić się pytania, niepewność, a czasem też emocje. Chcemy, aby ten moment był dla Państwa jak najbardziej spokojny i wspierający – dlatego przygotowaliśmy kilka informacji, które mogą pomóc w tym procesie.

Zastanówcie się, z czym przychodzicie

Warto wcześniej pomyśleć, co chcieliby Państwo przekazać psychologowi – jakie są trudności, które niepokoją, z czym dziecko mierzy się na co dzień, jak funkcjonuje w domu, w szkole, w relacjach. Dobrze jest zapisać sobie najważniejsze pytania i zagadnienia – tak, by nic istotnego nie umknęło w trakcie rozmowy.

Proszę pamiętać – to Państwo są specjalistami od swojego dziecka

Każda obserwacja i każdy niepokój są ważne. Nie trzeba obawiać się poruszania tematów trudnych czy wątpliwości – nawet jeśli wydają się Państwu “mało istotne”. Dla psychologa wszystko, co Państwo wnoszą, jest cenną informacją pomagającą zrozumieć sytuację dziecka i zaplanować najlepsze możliwe wsparcie.

Zbierzcie dokumentację dziecka

Jeśli dziecko ma już za sobą różne diagnozy, opinie psychologiczne, badania (np. neurologiczne, logopedyczne, dietetyczne), warto zabrać ze sobą te dokumenty. Wszystkie informacje – również o wcześniejszej hospitalizacji czy wsparciu psychiatrycznym – są dla psychologa ważnym źródłem wiedzy.

Czym jest konsultacja psychologiczna?

Konsultacja to proces – etap poznania i zebrania informacji, który pozwala zaplanować najbardziej adekwatną formę wsparcia. Spotkania konsultacyjne zwykle obejmują minimum trzy sesje:

  1. Pierwsze spotkanie – najczęściej odbywa się tylko z rodzicami, bez udziału dziecka. Jeśli dziecko ma 13 lat lub więcej, może uczestniczyć w spotkaniu razem z rodzicami. To czas na rozmowę o historii rozwoju dziecka, aktualnych trudnościach i oczekiwaniach wobec wsparcia.
  2. Drugie spotkanie – dedykowane jest dziecku. Psycholog poznaje je poprzez rozmowę, zabawę lub inne dostosowane do wieku formy kontaktu.
  3. Trzecie spotkanie – to spotkanie podsumowujące, w którym omawiamy wnioski i możliwe kierunki dalszego wsparcia. Czasem potrzebnych jest więcej spotkań – zwłaszcza jeśli sytuacja jest bardziej złożona.

Pamiętajcie – to proces wzajemnego poznania

Konsultacja to nie tylko moment, w którym psycholog poznaje dziecko i rodzinę – to również czas, w którym Państwo mogą poznać psychologa, zadać pytania, sprawdzić, czy to osoba, przy której czujecie się bezpiecznie i zrozumiani.

Jesteśmy tutaj, by wspólnie poszukać najlepszego wsparcia dla Państwa dziecka. Z uważnością, w swoim tempie i z poszanowaniem Waszych potrzeb.

Diagnoza ADHD to proces, który wymaga czasu, uważności i współpracy z rodzicami oraz nauczycielem dziecka. Obejmuje co najmniej trzy spotkania z psychologiem diagnostą i opiera się na wywiadzie, obserwacji, testach oraz analizie informacji z otoczenia dziecka.

  1. Spotkanie wstępne z rodzicami (konsultacja diagnostyczna)

Pierwsze spotkanie odbywa się bez udziału dziecka. Jego celem jest zebranie szerokiego wywiadu na temat:

  • zgłaszanych trudności i niepokojących zachowań,
  • funkcjonowania dziecka w domu, przedszkolu lub szkole,
  • przebiegu rozwoju dziecka (ciąża, poród, rozwój psychoruchowy),
  • relacji rodzinnych i ewentualnych stresujących wydarzeń,
  • wcześniejszych diagnoz i terapii (np. opinie PPP, diagnozy psychologiczne, psychiatryczne, terapia SI, logopedia),
  • dotychczasowego wsparcia ze strony specjalistów (psycholog, psychiatra, neurolog, terapeuci),
  • obciążeń rodzinnych – np. występowania w rodzinie trudności psychicznych, ADHD, spektrum autyzmu, depresji, zaburzeń lękowych czy chorób neurologicznych,
  • trudności zgłaszanych przez nauczycieli – w nauce, koncentracji, relacjach społecznych.

Spotkanie służy też temu, aby wspólnie ustalić, czy istnieją wskazania do dalszej diagnozy i jakie narzędzia będą najbardziej odpowiednie.

 

  1. Spotkanie z dzieckiem (obserwacja i testy psychologiczne)

Drugie spotkanie odbywa się z udziałem dziecka. W jego trakcie psycholog:

  • nawiązuje kontakt i przeprowadza wywiad w dostosowanej formie,
  • obserwuje sposób funkcjonowania dziecka w relacji,
  • ocenia poziom uwagi, impulsywność, aktywność ruchową, sposób reagowania na zadania,
  • przeprowadza testy psychologiczne, dobrane indywidualnie do wieku i trudności dziecka,
  • jeśli starczy czasu – dziecko może zakończyć spotkanie formą swobodnej zabawy, co pozwala na dodatkową obserwację zachowania.

To spotkanie pozwala lepiej zrozumieć, jak dziecko radzi sobie w sytuacji zadaniowej i w kontakcie z dorosłym.

 

  1. Kwestionariusze do wypełnienia przez rodziców i nauczyciela

W trakcie procesu diagnostycznego przekazywane są kwestionariusze (np. Conners 3):

  • każdy z rodziców wypełnia je osobno w domu,
  • oddzielny formularz wypełnia nauczyciel dziecka, oceniając zachowanie i trudności dziecka z ostatnich 4 tygodni.

Ważne zalecenia:

  • diagnozę najlepiej przeprowadzać w okresie względnej stabilności emocjonalnej dziecka,
  • wakacje, początek roku szkolnego lub sytuacje kryzysowe (np. rozwód, choroba) mogą zaburzać obraz funkcjonowania,
  • nauczyciel musi znać dziecko co najmniej miesiąc, by móc rzetelnie ocenić jego zachowanie.

 

  1. Spotkanie podsumowujące z rodzicami (omówienie wyników)

Trzecie spotkanie ma charakter podsumowujący. Uczestniczą w nim tylko rodzice. Psycholog:

  • omawia wyniki obserwacji, testów i kwestionariuszy,
  • przekazuje pisemną opinię psychologiczną,
  • przedstawia diagnozę funkcjonalną oraz zalecenia do dalszego postępowania,
  • odpowiada na pytania, rozwiewa wątpliwości, wspólnie z rodzicami zastanawia się nad formami dalszego wsparcia dla dziecka i rodziny.

 

  1. Rola psychiatry w procesie diagnozy ADHD

Opinia psychologiczna stanowi bardzo ważny element diagnostyki, ale nie jest diagnozą medyczną.

Aby dziecko otrzymało formalną diagnozę ADHD, należy umówić się na konsultację z:

  • psychiatrą dzieci i młodzieży, który zapoznaje się z opinią psychologiczną,
  • przeprowadza pogłębiony wywiad rozwojowy z rodzicami,
  • rozmawia z dzieckiem, analizuje trudności i decyduje o ostatecznym rozpoznaniu.

To psychiatra ma kompetencje do postawienia formalnej diagnozy i ewentualnego wdrożenia leczenia farmakologicznego.

 

  1. Koszty diagnozy ADHD

Proces diagnostyczny ADHD obejmuje:

  • trzy spotkania z psychologiem,
  • opracowanie wyników testów i obserwacji,
  • przygotowanie pisemnej opinii psychologicznej z zaleceniami,
  • w razie potrzeby – możliwość dodatkowych konsultacji.

Cennik obejmuje osobno:

  • spotkania konsultacyjne,
  • pakiet testów (kwestionariusze, obliczenia, interpretacja, opracowanie opinii).

Aby zapewnić sprawną organizację spotkań terapeutycznych, prosimy o przestrzeganie poniższych zasad:

• Płatność gotówką, kartą lub BLIKiem – możliwa najpóźniej w dniu spotkania (przed lub bezpośrednio po sesji terapeutycznej).

• Płatność online przelewem tradycyjnym – obowiązuje przedpłata, dokonana najpóźniej dzień przed planowaną terapią.

• Nowi pacjenci zapisani przez platformę ZnamyLekarz – obowiązuje system przedpłaty online, wymagany przez platformę w chwili rezerwacji terminu.

Zasady odwoływania wizyt

W trosce o sprawną organizację pracy oraz poszanowanie czasu specjalisty i innych pacjentów:

• Rezygnację z konsultacji psychologicznej lub terapii można zgłosić najpóźniej na 48 godzin przed umówionym terminem.

• W przypadku późniejszego odwołania lub nieobecności bez wcześniejszego uprzedzenia, zostanie wystawiona faktura z obowiązkiem zapłaty za zarezerwowaną wizytę.

Przestrzeń, w której spotykamy się z dziećmi, ma ogromne znaczenie. To właśnie od niej często zaczyna się poczucie bezpieczeństwa, zaufanie i pierwsze rozmowy. Dlatego stworzyliśmy sale, które są nie tylko profesjonalnie przygotowane, ale przede wszystkim przytulne, kolorowe i ciekawe dla dzieci – takie, w których po prostu dobrze być.

W naszym gabinecie znajdują się dwie sale przeznaczone do pracy z dziećmi – każda inna, każda wyjątkowa, zaprojektowana z myślą o rozwoju, swobodzie i emocjach najmłodszych.

Sala Żółta to ciepła, pełna słońca przestrzeń zapraszająca do zabawy i relaksu. Znajduje się w niej:

  • duża miękka mata,
  • kolorowe pufy,
  • domek do zabawy,
  • mnóstwo zabawek dostosowanych do wieku dzieci – od maluchów po starsze przedszkolaki,
  • gry terapeutyczne i edukacyjne,
  • podwieszany kokon – idealny do wyciszenia, relaksacji i odpoczynku w bezpiecznej przestrzeni.

To sala, w której dzieci mogą swobodnie się poruszać, eksplorować przestrzeń, ale też poczuć się “u siebie” – usiąść z terapeutą, porozmawiać, pobawić się w sposób naturalny i wspierający.

Sala Zielona ma bardziej nowoczesny, ale równie przyjazny charakter. To przestrzeń, która daje dzieciom i nastolatkom wiele możliwości kreatywnego działania:

  • tipi i domek dla lalek,
  • pufy i wygodne miejsca do siedzenia,
  • bogaty wybór gier i książek,
  • zabawki do odgrywania ról i scenek,
  • pomoce terapeutyczne i sensoryczne.

To miejsce, w którym można się skupić, odpocząć, wejść w świat wyobraźni, ale też prowadzić rozmowy – ważne, spokojne, w bezpiecznym otoczeniu.

Obie sale służą nie tylko do zabawy, ale i do prowadzenia konsultacji psychologicznych, terapii oraz obserwacji dziecka. Pracujemy tak, by każda forma kontaktu – czy to rozmowa, zabawa, czy wspólne rysowanie – wspierała rozwój emocjonalny, dawała dzieciom przestrzeń do wyrażania siebie i budowania relacji z terapeutą.

Zależało nam na tym, by każde dziecko – niezależnie od wieku i nastroju – mogło poczuć się u nas dobrze i bezpiecznie już od pierwszych chwil. Bo właśnie w takiej atmosferze rodzi się zaufanie, a z nim – gotowość do wspólnej drogi.

Tworzymy to miejsce z sercem, wiedzą i uważnością – zapraszamy do nas!

Zobacz więcej

Daj nam znać w czym możemy Ci pomóc!

Kogo dotyczy zgłoszenie?
Jakiej formy pomocy Państwo szukają?
Dzięki nim będziemy mogli się z Państwem skontaktować:
Dziękujemy za zaufanie i ciepło pozdrawiamy – Zespół Rodzinnej Przystani

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.